Včelařství - svazek IV.
Včelařství - svazek IV.
Mgr. Ivan Bohátka, Ing. Karel Jiruš, Ing. Ph.D. Vojtěch
Kružík, Ing. MBA Jaroslav Lstibůrek, Ing. Lukáš Prýmas, M.A. Kamila Sopková,
Ing. Ph.D. Tereza Škorpilová, Ing. Petr Texl, Ing. František Texl
Čtvrtý a poslední svazek základní publikace pro začínající i zkušené včelaře.
Do kapitoly Zařízení pro získávání včelích produktů Ing. Petr Texl a kolektiv
zařadili a popsali zařízení, která používají všechny skupiny včelařů, hobby i
profesionálové. U každého včelího produktu je včleněna podkapitola Sledování
kvality s popisem tzv. mobilní analytiky, kterou zvládne každý včelař, a
fyzikálně-chemických postupů na bázi nejmodernějších metod a trendů v
profesionálních zkušebnách.
Ing. František Texl v kapitole Profesionální včelařství uvede čtenáře do
problematiky českého komerčního včelařství, které v porovnání s evropským nemá
jednoduché postavení. Jako dlouholetý předseda Sekce komerčních včelařů při
Českém svazu včelařům z. s., má patřičný nadhled na problematiku, zná slabé a
silné stránky podnikání ve včelařství v naší převčelené a malými včelaři
obsazené krajině.
Na předchozí kapitolu navazuje Ing. Jaroslav Lstibůrek, MBA, kapitolou Marketing
a vedení malého podniku. Mimo jiné uvádí skutečnost, že cenu medu v České
republice neurčují velcí hráči jako u jiných komodit. Kvůli převaze skupiny
malých včelařů, kteří zpravidla do kalkulace nezahrnují hodnotu své práce,
neodpovídá cena medu všem vynaloženým nákladům. Z těchto důvodů podnikání ve
včelařství není snadné. O to větší význam pro prosazení se na trhu má dobrý
marketing.
Celé dílo je strukturované do deseti kapitol. Jednotlivé kapitoly podle zaměření
nesou názvy:
1. Zootechnika včelařství (svazek I)
2. Nemoci včel – prevence a terapie (svazek I)
3. Biologie včely medonosné (svazek II)
4. Šlechtění včel a chov matek (svazek II)
5. Včelí pastva a její zdroje (svazek III)
6. Včelí produkty (svazek III)
7. Medovina a nápoje z medu (svazek III)
8. Zařízení pro získávání včelích produktů (svazek IV)
9. Profesionální včelařství (svazek IV)
10. Marketing a vedení malého podniku (svazek IV)
Obsah kapitol:
Zařízení pro získávání včelích
produktů
- Cesta medu
- Odvčelování medných plástů
- Temperování medných plástů
- Odvíčkování plástů
- Vytáčení medu
- Čerpání medu
- Čeření, sedimentace a filtrování medu
- Skladování medu
- Ztekucování medu
- Pastování medu
- Plnění do spotřebitelského balení
- Modelové medárny
- Kontrola kvality medu
- Cesta včelího vosku
- Tavení voskového díla
- Výroba mezistěn
- Kontrola kvality vosku
- Získávání a zpracování pylu
- Získávání mateří kašičky
- Získávání a hodnocení propolisu
- Získávání a hodnocení včelího jedu
Profesionální včelařství
- Profesionální včelař – zemědělec
- Profesionální provozy a organizace v zahraničí
- Podmínky fungování provozu
- Specifika profesionálního provozu
- Racionalizace včelařského provozu
- Kočování v podmínkách ČR
- Vytáčení medu
- Odbyt včelích produktů
- Budování provozu
- Přednosti profesionálního provozu
- Největší rizika
Marketing a vedení malého podniku
- K čemu je včelaři dobrý marketing
- Včelařství jako podnikatelský obor
- Marketing jako nástroj
- Vedení malého podniku
- Podnikatelský plán
- Zakládáme malý podnik
Plný název: Včelařství - svazek IV.
Podnázev: Zařízení pro získavání včelích produktů.Profesionální včelařství.
Marketing a vedení malého podniku.
Jazyk: Čeština
Vazba: Brožovaná
Počet stran: 149
EAN: 9788090707955
ISBN: 978-80-907079-5-5
ID: 42695523
Nakladatelství: Pracovní společnost nástavkových včelařů CZ, o.s.
Hmotnost: 603 g
Rozměry: 210 × 279 mm
Rok vydání: 2022
Hodnocení
Zatím zde není žádné hodnocení tohoto produktu.
Musíte se přihlásit, abyste mohli hodnotit. Přihlásit se